Pierwsza wizyta u fizjoterapeuty Gliwice

Jak wygląda pierwsza wizyta u fizjoterapeuty w FizjoPaluch – nowoczesna fizjoterapia i rehabilitacja Gliwice?

Wiele osób zadaje pytanie jak wygląda pierwsza wizyta w gabinecie fizjoterapii, czego się spodziewać, na co przygotować. Dlatego postanowiłem napisać wyczerpujący tekst na ten temat. Przeczytaj.

W pierwszej kolejności po zapisaniu się na wizytę  należy spakować wyniki badań: wypisy ze szpitala, badania obrazowe – opisy i płyty, badania krwi i wszelkie wyniki, które mają związek z problemem, z którym zamierzasz się zgłosić. Dobrze ze sobą również zabrać coś na przebranie – spodenki, koszulka, buty.

Przy wejściu do przychodni zostanie zmierzona temperatura ciała. Po wejściu do gabinetu poproszę cię o wypełnienie oświadczenia o braku kontaktu z osobą w kwarantannie związanej z pandemią koronawirusa (post pisany w czasach pandemii).

Następnie zostanie przeprowadzony wywiad chorobowy.

Przykładowe pytania, które możesz usłyszeć:

• z jakim problemem przychodzisz,
  • od kiedy zmagasz się z problemem,
  • w jakich porach dnia boli,
  • czy jesteś w stanie wywołać jakimś ruchem ból
  • jaki jest poziom bólu w stali od 0 do 10,
  • czy był uraz, który powoduje ból,
  • czy wcześniej była próba leczenia,
  • czy były w przeszłości jakieś operacje,
  • czy aktualnie się na coś leczysz/ przyjmujesz leki,
  • czy masz problemy z wypróżnianiem, ze zgagami

To tylko podstawowe pytania, które można usłyszeć na pierwszej wizycie u fizjoterapeuty. Są jeszcze pytania, bardziej szczegółowe, zależne od schorzenia z jakim pacjent przychodzi. Po zebraniu dokładnego wywiadu, zapoznaję się z wynikami badań.

Kolejnym etapem pierwszej wizyty w gabinecie fizjoterapeutycznym jest badanie.

W tym momencie jesteś proszony o przebranie się. W tym momencie fizjoterapeuta wykonuje szereg testów, które są w stanie zdiagnozować twój problem. Jesteś proszony o wykonanie czynności, które sprawdzają struktury ciała, które hipotetycznie są obciążone procesem chorobowym (po wywiadzie,  który mocno nakierowuje na problem, sprawdzam postawione hipotezy).

Przykładowo, gdy dokucza Ci ból karku jesteś proszony o ruchy w każdej płaszczyźnie, aby sprawdzić napięcie mięśniowo-powięziowe.

Badanie w gabinecie FizjoPaluch – nowoczesna fizjoterapia i rehabilitacja Gliwice – to bardzo ważny element, któremu poświęcam bardzo dużo uwagi. Bez prawidłowej diagnostyki nie jesteśmy w stanie prawidłowo dobrać leczenia.

Ostatnim elementem wizyty jest terapia.

Zwieńczeniem pierwszej wizyty  jest terapia, która celuje w zdiagnozowany problem. Wykonuję specyficzne techniki działając na mięśniach, kościach, więzadłach, stawach, nerwach, naczyniach krwionośnych, na ciśnieniu i wielu innych elementach ciała. Praca terapeutyczna ma za zadanie stworzyć takie warunki w organizmie, aby ciało było w stanie samo się wyleczyć.

Koncepcje terapeutyczne, które wykorzystuję w pracy to:

• terapia manualna
  • masaż tkanek głębokich
  • rozluźnianie mięśniowo-powięziowe
  • osteopatia
  • pinopresura
  • taping
  • suche igłowanie
  • PNF

Czy jedna wizyta wystarczy, aby wyleczyć problem?

Wszystko zależy od problemu z jakim pacjent się zgłasza. W większości musi odbyć się drugie spotkanie terapeutyczno-kontrolne w celu sprawdzenia postępów leczenia i wykonania kolejnej terapii, aby całkowicie usunąć ból.

Jeśli zgłasza się pacjent po operacji, po której wymagana jest długotrwała rehabilitacja to jedna wizyta siłą rzeczy nie wystarczy.

Jak widać, wizyta w gabinecie – FizjoPaluch – nowoczesna fizjoterapia i rehabilitacja Gliwice – nie jest straszna, nie ma czego się obawiać, a pozytywy płynące z takiej wizyty mogą być bardzo duże.

Zapraszam

Rejestracja