Rwa kulszowa – najczęstsze pytania

Co to jest rwa kulszowa?

Rwa kulszowa jest to zaburzenie w obrębie nerwu kulszowego. Nerw ten jest grubym 1.5 cm kablem, wychodzącym z okolicy 4 i 5 kręgu lędźwiowego oraz 1,2 i 3 kości krzyżowej. Każdy problem w okolicy tych kręgów może mieć wpływ na nerw kulszowy i to jest główna przyczyna rwy kulszowej.

Rwa kulszowa – objaw

Zastanawiasz się gdzie boli rwa kulszowa? Objaw rwy kulszowej to ciągnięcie po tylnej stronie nogi – od pośladka (ból pośladka) i może promieniować aż do samej stopy. Niestety nie każde ciągnięcie do stopy to rwa kulszowa o czym piszemy tutaj

Rwa kulszowa, co robić

Jeśli masz ciągnięcie z po tylnej stronie nogi i ból pośladka, na pewno zastanawiasz się co robić z rwą kulszową. Najważniejsza jest diagnoza i to od niej zależy działanie. Na diagnostykę w naszym gabinecie fizjoterapii i rehabilitacji w Gliwicach przykładamy ogromna wagę.

W skrócie: jeśli ból pojawił się kilka dni temu i narastał z dnia na dzień, prawdopodobnie masz problem ze stanem zapalnym. W tym problemie ból większy jest, gdy nic nie robisz, gdy się obudzisz. Jeśli się rozchodzisz boli mniej. Należy wtedy więcej się ruszać, chodzić na spacer, zrezygnować z niezdrowego jedzenia.

Jeśli Twój problem zaczął się nagle (podczas schylenia się lub innej czynności), ból pojawia się podczas wysiłku – masz problem z dyskiem lub innymi strukturami kręgosłupa. Należy wtedy odpoczywać.

We wszystkich powyższych problemach ważna jest fizjoterapia, która jest w stanie przyspieszyć proces powrotu do zdrowia i zapobiec kolejnym problemom.

Leczenie rwy kulszowej

W naszym gabinecie FizjoPaluch – nowoczesna fizjoterapia rehabilitacja masaż Gliwice zabieramy szczegółowy wywiad oraz wykonujemy szczegółową diagnostykę funkcjonalną problemu. Leczenie wtedy jest celowane w główny problem pacjenta. Leczenie rwy kulszowej trwa w zależności od przyczyny ataku rwy kulszowej. Nasze działanie opieramy na usunięciu stanu zapalnego, poprawę ruchomości nerwu oraz innych struktur. Wykorzystujemy takie zabiegi jak: terapia manualna, osteopatia, masaż limfatyczny, masaż powięziowy, manipulacje stawów.

Jeśli masz problem z bólem kręgosłupa to zapraszamy do naszego gabinetu fizjoterapii i rehabilitacji w Gliwicach.

tel. 514-707-541