Specjaliści

mgr Tomasz Mechelewski

Fizjoterapeuta Tomasz Mechelewski

Tomasz Mechelewski – absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, gdzie uzyskał tytuł magistra. Zajmuje się takimi dziedzinami jak: fizjoterapia pourazowa, przedoperacyjna, pooperacyjna, a także rehabilitacja w zespołach bólowych kręgosłupa oraz stawów obwodowych. Tomek specjalizuje się rehabilitacji po takich operacjach jak: więzadło krzyżowe przednie (ACL), więzadło krzyżowe tylne (PCL), wszelkie operacje i zabiegi w obrębie stawu barkowego, biodrowego, skokowego, stawów kręgosłupa. W swojej pracy podchodzi holistycznie do każdego pacjenta, skupiając się na przyczynach powstałych dysfunkcji, a nie tylko na zgłaszanych dolegliwościach. W pracy stosuje techniki min.: terapia manualna, masaż tkanek głębokich, trening funkcjonalny, a także Funkcjonalna Osteopatia i Integracja. Prywatnie pasjonuje się sportem. Obecnie amatorsko uprawia piłkę nożną i squash.

Ukończone kursy:

– Metoda Funkcjonalnej Osteopatii i Integracji (FOI)
– Terapia metodą Dr. Ackermanna – kurs wprowadzający i rozszerzający
– Terapia manualna oparta na dowodach naukowych wg. Koncepcji Plaatsmana I – IV
– Współczesne metody diagnostyki i leczenia tkanek miękkich cz. I Techniki Energizacji Mięśni
– Współczesne metody diagnostyki i leczenia tkanek miękkich cz. II Techniki Energizacji Mięśni
– Współczesne metody diagnostyki i leczenia tkanek miękkich cz. V Dysbalans mięśniowo-powięziowy
– Sucha Igłoterapia – terapia mięśniowo – powięziowych punktów spustowych pod kontrolą USG – moduł I i II
– Kurs Proprioceptive Neuromuscular Facilitation PNF 1 oraz PNF 2
– Szkolenie modułowe Kinetic Cotrol L1 – Kręgosłup lędźwiowy, biodro, diagnostyka, ocena i terapia funkcjonalna
– Szkolenie “Nowoczesne techniki rehabilitacji w chorobach przewlekłych układu kostno-stawowego i mięśniowego”
– Szkolenie “Nowoczesne techniki rehabilitacji w chorobach zapalnych układu kostno-stawowego i mięśniowego”
– Kurs masażu I i II stopnia (klasyczny, sportowy, relaksacyjny, izometryczny)
– Kurs masażu bańką chińską
– Certyfikat uczestnictwa w International FDM Congress
– Warsztat wprowadzający “Terapia manualna wg. Typaldosa – FDM”
– III Śląskie Sympozjum Ortopedyczno – Fizjoterapeutyczne – Staw biodrowy
– Wykład – “Kompleks miedniczno – lędźwiowy – wprowadzenie do koncepcji Maitland” organizowanym przez Akademię Wychowania Fizycznego w Katowicach we współpracy z OrtoKursy oraz Centrum Rehabilitacji
– Warsztaty – „Mechaniczna diagnostyka i terapia wg McKenziego” w ramach szkolenia zorganizowanego przez PTF, Oddział Opolski, PSSF ORAZ OZZPF
– Warsztaty „Możliwości zastosowania terapii manualnej w leczeniu kręgosłupa” w ramach szkolenia zorganizowanego przez PTF, Oddział Opolski PSSF oraz OZZPF
– Warsztaty “Możliwości zastosowania wybranych elementów diagnostyki I fizjoterapii sportowej z zastosowaniem terapii manualnej, osteopatii oraz metod nowoczesnej fizjoterapii.”

mgr Tomasz Żurawiecki

Tomasz Żurawiecki – absolwent Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach gdzie uzyskał tytuł magistra. Zajmuje się terapią pacjentów bólowych, wykorzystując techniki osteopatii. Specjalizuje się w leczeniu bólów: kręgosłupa (przepukliny, uciski na struktury nerwowe), bóle kończyn. W swojej pracy wykorzystuje elementy terapii trzewnej. Cały czas poszerza swoją wiedzę z fizjoterapii uczęszczając na specjalistyczne kursy. Swoją pracę w gabinecie łączy z pracą z Kadrą Narodową Mężczyzn w Skokach Narciarskich. W swojej pracy stosuje techniki min. masażu tkanek głębokich czy terapii manualnej.

Ukończone kursy:
– Osteopatyczna Diagnostyka i Leczenie Kręgosłupa moduł „Kręgosłup lędźwiowy i miednica”
– Osteopatyczna Diagnostyka i Leczenie Kręgosłupa moduł „Miednica i kręgosłup piersiowy i żebra”
– Osteopatyczna Diagnostyka i Leczenie Kręgosłupa moduł „Kręgosłup szyjny i jama brzuszna”
– Osteopatyczna Diagnostyka i Leczenie Kręgosłupa moduł „Kręgosłup szyjny i integracja osteopatyczna”
– Dynamic Tape
– Masaż tkanek głębokich

mgr Kamil Paluch

Kamil Paluch –  założyciel FizjoPaluch – nowoczesna fizjoterapia, absolwent Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach oraz Uniwersytetu Opolskiego. Powyższe studia ukończył z tytułem magistra fizjoterapii. Zajmuje się rehabilitacją pooperacyjną, przedoperacyjną. Fizjoterapią pacjentów bólowych: bóle kręgosłupa, bóle stawów, mięśni, ścięgien, głowy. W swojej codziennej pracy stosuje techniki terapii czaszkowo-krzyżowej, masażu tkanek głębokich, pinopresury, suchego igłowania, terapii manualnej wg. Kaltenborna, elementy PNF. Ponadto bardzo bliska jest mu osteopatia, której techniki i myślenie wplata w codzienną pracę. Współpracuje i współpracował z licznymi klubami sportowymi: piłki nożnej, futsalu, beach soccer’a oraz biegów przeszkodowych, między innymi: Piast Gliwice, Walka Zabrze, UKS Milenium Gliwice, Socios Silesia. Prywatnie interesuje się wspinaczką, genealogią i szeroko pojętym sportem.

Ukończone kursy:

– Stawy obwodowe – Osteopatyczna Diagnostyka i leczenie moduł „Staw biodrowy i staw kolanowy”
– Stawy obwodowe – Osteopatyczna Diagnostyka i leczenie moduł „Staw kolanowy”
– Stawy obwodowe – Osteopatyczna Diagnostyka i leczenie moduł „Staw ramienny i obręcz barkowa”
– Stawy obwodowe – Osteopatyczna Diagnostyka i leczenie moduł „Staw łokciowy, nadgarstek i ręka”
– Terapia czaszkowo-krzyżowa wg. ujęcia biodynamicznego – 7 modułów
– Pinopresura wg. FRSc
– Terapia manualna i igłoterapia w ujęciu klinicznym – moduł 1, 2, 3
– Nowoczesne metody diagnostyki stawu kolanowego
– Nowoczesne metody terapii stawu kolanowego
– Masaż tkanek głębokich
– TAPING KT1, KT2