ból głowy

Ból głowy jak zapobiegać, jak sobie pomóc

Boli Cię głowa – możesz przyjść na wizytę fizjoterapeutyczną, ale jak wiadomo – lepiej zapobiegać, niż leczyć.
Na co uważać i czego unikać, aby nie bolała głowa?

Jeśli mówimy o bólach napięciowych to może być kilka przyczyn:
– napięcie mięśni, powięzi – unikaj ciągłego siedzenia, zmieniaj pozycję, rozciągaj się, zobacz poprzedni post z prostymi ćwiczeniami ➡️
– uszkodzenia w obrębie szyi (nawet kilka lat wcześniej) – wszelkie urazy mają duży wpływ na napięcie w obrębie głowy, czaszki
– problemy z zębami – zęby, które się wyrzynają, krzywo rosnące ósemki, które rozpierają cały układ zębów, psujące się zęby – wizyta u stomatologa 🦷
– problemy ze snem – nie śpisz, nie regenerujesz się 🤷🏻
– przyjmowanie małej ilości płynu 💦
– zaciskanie zębów – buduje bardzo duże napięcie na mięśniach, które to robią
– emocje – wszelki stres ma ogromny wpływ na bóle głowy

2 proste ćwiczenia, aby poradzić sobie z bólem głowy w okolicach potylicy.

Przygotuj:
➡️ Skarpetka
➡️ Dwie piłeczki do tenisa

Włóż piłeczki do skarpetki, tak aby stykały się.
Połóż się na ziemi.

🔸 Połóż dolną część twojej potylicy na piłeczkach, nie uciskaj kręgosłupa. Zadbaj o to, aby piłki były po obu stronach kręgosłupa. Połóż się wygodnie. Poczujesz ucisk w najbardziej bolesnych miejscach. Odczekaj 60, 90 sekund.


🔸 Postaw piłki w pionie i przeszukaj miejsca bolesne na potylicy. Przesuwaj się aż do wyrostka kostnego za uchem. Wytrzymaj 60,90 sekund w każdym z miejsc i przemieść się dalej. Możesz znaleźć 3, 5 takich punktów po każdej ze stron.


Pamiętaj aby nie uciskać okolicy kręgosłupa.

Jeśli te ćwiczenia nie przyniosą ci zalewającej ulgi – zapraszamy na wizytę
Miłej zabawy 🙈