Fizjoterapia rehabilitacja Gliwice

Stopy ustawione na zewnątrz. Chodzisz jak kaczka?

Chodzisz jak kaczka? ustawiasz stopy tak jak na zdjęciu? Masz nawracające zapalenie ścięgna Achillesa, rzepki, rozcięgna podeszwowego? Przeczytaj!

Jak pisze Kelly Starrett taka pozycja stóp jest źródłem wielu problemów. Stanie, chodzenie i bieganie z tego rodzaju dysfunkcją to nawyk, który dosłownie zrujnuje ci życie.
Jeśli chodzisz jak na zdjęciu powyżej to zapomnij o jakiejkolwiek stabilności stawu kolanowego, skokowego, biodrowego, ale i wyższych segmentów. Z każdym kolejnym krokiem zmuszasz organizm do dodatkowej pracy – łuki stóp wypłaszczają się, kolana zapadają do środka i tracisz moc, przez co naprężenia oddziałujące na tkanki miękkie np powięź narastają.
Kiedy będziesz spacerował po parku albo będziesz ćwiczył na siłowni, przyjrzyj się biegaczom stawiającym tak stopy. Zwróć szczególną uwagę na to, co się dzieje w chwili zetknięcia stopy z ziemią. Obserwuj ich stawy skokowe i kolana. To co powinieneś zauważyć, to skierowane stopy do zewnątrz, a co za tym idzie zapadające się łuki stóp pod wpływem grawitacji,  a kostki skręcają do wewnątrz, ciągnąc za sobą kolana – kolana koślawe.
Właśnie takie działanie sił – skośne – wywiera destrukcyjny wpływ na tkanki miękkie i stawy. Dodatkowo, kiedy stawiasz stopy palcami na zewnątrz, powodujesz, że kolano wypada z płaszczyzny strzałkowej, a to z kolei prowadzi do tego, że głowa przyśrodkowa mięśnia czoworogłowego przestaje stabilizować rzepkę.

Pomnóż teraz te wszystkie naprężenia i siły przez liczbę kroków, które robisz podczas pięcio, czy dziesięciokilometrowego biegu, maratonu..
Wciąż dziwisz się skąd u biegaczy zapalenie ścięgna Achillesa lub rzepki?
W moim gabinecie fizjoterapii w Gliwicach często spotykam się z nawracającymi problemami w obrębie więzadeł stawu kolanowego, bólem rozcięgna podeszwowego, a przede wszystkim z zapaleniami ścięgna Achillesa, które bardzo ciężko jest wyleczyć. Jest to związane z nikłym ukrwieniem tego obszaru.

Zapraszam na dokładną diagnostykę do FizjoPaluch – nowoczesna fizjoterapia i rehabilitacja Gliwice

Zapraszam na facebooka